Головна державна інспекція України з безпеки судноплавства (Держфлотінспекція України), за сприяння BAT «Українське Дунайське пароплавство», 26 вересня 2007 року в м. Ізмаїлі провела засідання Ради Держфлотінспекції України та чергову нараду-семінар «Аварійність: проблеми і шляхи вирішення».
Наказом Мінтрансзв’язку України від 24.09.2007 № 848 затверджено новий склад Ради Держфлотінспекції України. Згідно з наказом Держфлотінс-пекції України від 21.09.2007 № 101 Головою секції капітанів морських торговельних портів Ради Держфлотінспекції України призначено капітана Ізмаїльського морського торговельного порту Колеснікова А.Є. У складі Ради Держфлотінспекції України організовано секцію призначених осіб з питань безпеки судноплавства судноплавних компаній, головою якої згідно з наказом Держфлотінспекції України від 21.09.2007 № 102 призначено Віце-президента АСК «Укррічфлот» з безпеки судноплавства Бельського Ю.В.
До участі у нараді-семінарі запрошено представників понад 100 судноплавних компаній, начальників портофлоту 20 морських торговельних портів, а також керівників відповідних підрозділів Мінгрансзв’язку України та Державного департаменту морського та річкового транспорту, підприємств Мінтрансзв’язку України, відповідальних за безпеку судноплавства.
Нарада-семінар організована як профілактичний захід, покликаний активізувати діяльність судноплавних компаній та спеціалізованих підприємств водного транспорту в напрямі ефективного забезпечення зменшення кількості аварій на морському та річковому транспорті.
У рамках заходу заслухані та обговорені такі питання, як стан аварійності на морському і річковому транспорті України за 9 місяців 2007 року, детальний розгляд причин аварійних подій, що сталися у II кварталі поточного року із суднами вітчизняних судновласників (заслухано призначених осіб, відповідальних за безпеку судноплавства, підприємств, із суднами яких сталися аварійні події), аналіз результатів перевірки Держфлотінспекцією України системи управління безпекою судноплавної компанїї BAT «Українське Дунайське пароплавство» та її суден, а також питання стосовно проблеми арешту та затримання морських суден тощо.
Започаткувавши низку профілактичних заходів, Держфлотінспекція України, перш за все, виходить з таких принципів:
До участі у нараді-семінарі запрошено представників понад 100 судноплавних компаній, начальників портофлоту 20 морських торговельних портів, а також керівників відповідних підрозділів Мінгрансзв’язку України та Державного департаменту морського та річкового транспорту, підприємств Мінтрансзв’язку України, відповідальних за безпеку судноплавства.
Нарада-семінар організована як профілактичний захід, покликаний активізувати діяльність судноплавних компаній та спеціалізованих підприємств водного транспорту в напрямі ефективного забезпечення зменшення кількості аварій на морському та річковому транспорті.
У рамках заходу заслухані та обговорені такі питання, як стан аварійності на морському і річковому транспорті України за 9 місяців 2007 року, детальний розгляд причин аварійних подій, що сталися у II кварталі поточного року із суднами вітчизняних судновласників (заслухано призначених осіб, відповідальних за безпеку судноплавства, підприємств, із суднами яких сталися аварійні події), аналіз результатів перевірки Держфлотінспекцією України системи управління безпекою судноплавної компанїї BAT «Українське Дунайське пароплавство» та її суден, а також питання стосовно проблеми арешту та затримання морських суден тощо.
Започаткувавши низку профілактичних заходів, Держфлотінспекція України, перш за все, виходить з таких принципів:
- безпека судноплавства має безумовний пріоритет над відомчими та господарськими інтересами;
- основою системи гарантуванни безпеки плавання торгових суден є судноплавні компанії, для маломірних (малих) суден — бази їх стоянки;
- головну відповідальність за аварійні подїї несуть судноплавні ком-панії, спеціалізовані підприємства — суб’єкти системи управління безпекою судноплавства на морському та річковому транспорті.
На базі існуючої системи безпеки руху необхідно визначити оптимальну схему посилення безпеки судноплавства в цілому і судноплавних компаній зокрема. Одним із шляхів вирішення цього питання є розгляд причин аварійних ситуацій та обмін досвідом щодо їх попередження.
Держфлотінспекція України зосереджує увагу на таких пріоритетних напрямах діяльності у сфері державного нагляду за безпекою судноплавства, як:
- координація діяльності призначених осіб, відповідальних за без-пеку судноплавства судноплавних компаній (суб’єктів господа-рювання, які мають ліцензії на надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів морським і річковим транспортом);
- підвищення ефективності конгролю за проведенним внугрішніх пере-вірок систем управління безпекою судноплавних компаній та суден, впровадження методики самооцінки систем управління безпекою;
- прискорення процедури приєднання України до Міжнародної конвенції стосовно арешту суден 1999 р. для забезпечення можливості вирішення актуальних питань, пов’язаних з проблемою арешту морських суден.
3 огляду на необхідність підвищення вимог до професійного добору призначених осіб судноплавних компаній Держфлотінспекція України пропонує внести до спільного наказу Мінтрансзв’язку України та Держкомпідприємництва України від 30.01.2002 № 11/50 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг пасажирів і вантажів річковим, морським транспортом» зміни у частині обов’язкової атестації Держфлотінспекцією України претендентів на посаду призначених осіб судноплавних компаній.
Держфлотінспекція України продовжуватиме пошук шляхів підвищення рівня безпеки судноплавства морського та річкового транспорту нашої країни.